Dnia 16 grudnia 2002 r. w Publicznym Gimnazjum Nr 3 w Kluczborku ukazał się pierwszy numer gazetki szkolnej pt. "Trójzetka". Był on głównym celem realizacji projektu edukacyjnego.
Praca nad projektem rozpoczęła się od przygotowania szczegółowego scenariusza. Na spotkaniu zespołu samokształceniowego nauczycieli humanistów przedstawiono pomysł na realizację projektu i poproszono o współpracę nauczycieli różnych przedmiotów. Następnie opracowano konspekty lekcji z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej, języka polskiego, plastyki
i informatyki.
W dniach 19.11 - 6.12.2002 r. w bibliotece szkolnej odbyła się wystawa poświęcona historii prasy polskiej, zatytułowana "Prasa niejedno ma imię". Dała ona możliwość poznania ciekawej historii czasopism dziecięcych i młodzieżowych, różnych form czasopism współczesnych, prasy lokalnej i istniejących w innych szkołach gazetek szkolnych.
W czasie trwania wystawy prowadzono lekcje języka polskiego, których celem było m.in. poznanie różnych form wypowiedzi dziennikarskich, kształtowanie umiejętności publicznego wypowiadania się oraz wyrażania własnych sądów i opinii. Na lekcjach historii, wos-u oraz w bibliotece szkolnej realizowano temat "Czasopismo źródłem wiedzy".
Następnym etapem projektu było ogłoszenie konkursu na logo i tytuł gazetki szkolnej. W ramach lekcji plastyki i informatyki uczniowie mieli możliwość wykazania się pomysłowością, inicjatywą, umiejętnością planowania i organizowania warsztatu pracy. Mogli też sprawdzić się w roli twórców.
Prace zgłoszone do konkursu zaprezentowano
w bibliotece szkolnej przygotowujac kolejną wystawę. Komisja wyłoniła najlepszą: TRÓJZETKA prpozycja ta powstała na lekcjach informatyki, jej autorami byli Kamil Szmytkowski i Krystian Respondek z kl. IIb, a najciekawszą formą graficzną logo okazała się praca Kamila Żołnierka z kl. IIe (wykonana w ramach lekcji plastyki).
Projekt wzbudził duże zainteresowanie uczniów gimnazjum, wielu z nich wyraziło chęć pracy w zespole, którego zadaniem było zredagowanie pierwszego numeru gazetki. Rozpoczęła się praca nad jego tworzeniem. Wykorzystując zdobytą wcześniej na lekcjach przedmiotowych wiedzę, uczniowie wykazali się inicjatywą, pomysłowością i ekspresywnością słowa w pisaniu swoich pierwszych artykułów. Nad pracą edytorską i szatą graficzna gazetki czuwali uczniowie, którzy wykazali się dużymi umiejętnościami pracy przy komputerze.
Po zakończeniu prac nad pierwszym numerem gazetki cały zespół redakcyjny wyraził chęć dalszej pracy w kółku dziennikarskim, gdzie będzie mógł rozwijać i pogłębiać swoją wiedzę w zakresie dziennikarstwa.
Praca metodą projektu usystematyzowała wiedzę "młodych dziennikarzy". Nauczyła ich współdziałania w zespole, zainspirowała do twórczej pracy. Efektem zdobytych wiadomości i umiejętności są nowe pomysły, propozycje, które z pewnością zrealizują, tworząc kolejne numery gazetki.